torsdag 30 april 2015

Quornfiléer

För ett tag sedan fick jag lov att testa ett paket med Quorns quornfiléer. Jag och två av barnen tyckte att de var jättegoda. Filéerna innehåller 89% mykoprotein, lite äggvita och några andra klurigheter som jag tänkte förklara.
AromerBehöver inte anges som mer än just aromer. Synd. En ganska intetsägande post egentligen. (Källa: Äkta Vara)
Stabiliseringsmedel: kalciumklorid 
Smakförstärkare och konsistensmedel som ersätter vanligt koksalt. Snarare ett processhjälpmedel än en tillsats. (Källa: Äkta Vara) Inga kända hälsorisker. (Källa: Tillsatsappen)
Stabiliseringsmedel: kalciumacetat
Surhetsreglerande konserveringsmedel som hämmar tillväxt av många bakterier. (Källa: Äkta Vara)
Ett av ättikssyrans salter, produceras syntetiskt. Inga kända hälsorisker. (Källa: Tillsatsappen)
Förtjockningsmedel: pektin
Förtjockningsmedel utan kända hälsorisker. Pektin kan utvinnas från frukt eller framställas på kemisk väg, så kallad amiderat pektin. (Källa: Äkta Vara)

Fältbiologerna hade skrivit en intressant text om vad quornprodukterna egentligen är och består av.

Vi kommer äta mer quorn i den här familjen!



Smartson, som låter folk testa olika produkter, söker just nu testpiloter till en ny telefon från LG. Jag har anmält mig men vågar väl varken tro eller hoppas på att jag kommer med. Men vilken fantastisk möjlighet det skulle vara, att få prova på, testa och utvärdera ett märke på telefon som man aldrig har testat tidigare! Jag gillar att välja saker, produkter och märken som jag har testat tidigare, som jag vet är bra och som jag vet att jag vanligtvis är nöjd med. Att vid nästa telefonbyte prova på ett helt nytt märke existerar inte för mig. Att få bli LG´s testpilot skulle definitivt ge mig chansen att prova på något nytt. 
Håll tummarna för mig!
#LGG4smartson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar